Handelsvillkor

Loading...

ALLMÄN INFORMATION


Barlife ApS

Bögildsmindevej 11

DK-9400 Nörresundby

Danmark

Org.nr.: 36550740F

Telefon: (+ 45) 70 70 76 16 

E-post: [email protected]

PRISER


Hos Barlife ApS tar vi förbehåll för eventuella fel i våra angivna priser. Vi förbehåller oss även rätten att ändra priserna utan förhandsgodkännande. Vi tar förbehåll för utsålda varor.

BETALNING


Hos Barlife ApS kan du betala med VISA, VISA Electron, Mastercard, Swish? samt banköverföring. Betalningen dras från ditt konto när varorna skickas. Alla belopp är i SEK svenska kronor och inkl. moms. Vi tar förbehåll för prisfel och utsålda/utgående varor.

 

LEVERANS


Fraktpriser Våra fraktpriser i Sverige är: Leverans med Bring till paketbutik: Från 79 SEK (Gratis frakt vid köp över 999 SEK ) Leverans med Bring till privatadress: Från 149 SEK (69 SEK vid köp över 799 SEK ) Leverans med Bring till företagsadress: Från 149 SEK ( 79 SEK vid köp över 999 SEK ) Leverans med Instabox till paketbutik: Från 69 SEK (Gratis frakt vid köp över 999 SEK) Leverans med Instabox till privatadress: Från 109 SEK (50 SEK vid köp över 999 SEK) Leveranstid Vi behandlar din beställning så snabbt som möjligt med en leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Vi kan dock inte ge en 100% garanti. När din beställning är packad och hämtad av transportören kl. 16.00 på vardagar, kommer du automatiskt att få din kvittens via e-post/sms med tillhörande Track & Trace-nummer, så att du kan följa försändelsen. Observera att din beställning kan skickas i flera försändelser. För produkter med speciella leveransvillkor kommer leveransinformationen att anges på produktsidan.Barlife ApS strävar efter att beställningar som läggs innan kl. 16 skickas samma dag, härefter skickas beställningar följande arbetsdag. Vi levererar till hela Sverige. Fraktpriser från 45 kr. Varor levereras på den leveransadress som anges vid beställning. Dina varor levereras med GLS. OBS: Om det inte finns plats på leveransplatsen flyttas paketet till närmaste leveransplats, vilket du blir informerad om. Om det uppstår problem, vänligen kontakta vår kundtjänst. Varor levereras på alla vardagar. Din vara levereras 1-2 arbetsdagar efter beställning. Särskilda leveransvillkor gäller för vissa varor. Villkoren anges specifikt innan köpet av dessa varor.

 

Kontrollera din beställning inom 3 dagar:

För att bibehålla dina reklamationsrättigheter vid skador och brister under transport, vänligen kontrollera din beställning så snart du har mottagit den - senast inom 3 dagar efter mottagandet.

 

REKLAMATIONSRÄTT


Du har 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller fel på material och/eller tillverkning. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna retur eller avdrag på priset beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador som uppstår genom felaktig hantering av varan/tjänsten. Du ska reklamera i "rimlig tid" efter att du har upptäckt bristen/felet. Barlife ApS täcker returkostnader i rimlig utsträckning.

När du återvänder dig av returnering, reklamation och ångerrätten, skicka till: Barlife ApS, Bögildsmindevej 11, DK-9400 Nörresundby, Danmark. Vi accepterar inga leveranser som skickas med efterkrav.

REFUSION


Vid återbetalning, vänligen ange bankinformation i form av registreringsnummer och kontonummer så att det överenskomna beloppet kan överföras. Denna information kan du riskfritt lämna via e-post eller annan elektronisk form eftersom det inte är känslig information och endast används för vår återbetalning.

ÅNGERRÄTT


Du har 30 dagars full returrätt på varor som du har handlat i vår webbutik. Perioden räknas från den dag då du; 

Mottar beställningen.
Fysiskt mottar den sista varan när det rör sig om ett köp av flera olika varor som beställts i en order men som levereras enkeltvist eller i flera omgångar.
Fysiskt mottar det sista partiet när det rör sig om ett leveransavtal gällande varor som består av flera partier/delar.
Fysiskt mottar den första varan när det gäller regelbunden leverans av varor under en viss period.
Varor som är undantagna från ångerrätten

Följande varutyper omfattas inte av ångerrätten:

Varor som tillverkas enligt kundens specifikationer eller har en personlig prägel.
Förslutna föremål som av hälso- eller hygienskäl inte är lämpliga att returnera och där förseglingen är bruten efter leveransen.
Varor som på grund av sin karaktär blandas olösligt ihop med andra vid leverans.
Varor med bruten plombering.


Returnering

 

Om du vill returnera varan ska du fylla i det bifogade returformuläret och skicka varan till Barlife ApS, Bøgildsmindevej 11, DK-9400 Nörresundby, Danmark. Du betalar de direkta kostnaderna för returnering. Vid returnering är du ansvarig för att varorna är ordentligt förpackade. Du bär risken för varorna från tidpunkten för varans leverans tills vi har fått returen. Vi accepterar inte paket som skickas med efterkrav.

Varans skick vid returnering

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som orsakas av annan hantering än vad som är nödvändig för att bestämma produktens art, egenskaper och sätt att fungera. Med andra ord: Du kan prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan har provats utöver det som beskrivs ovan, anses den vara begagnad. Detta innebär att om du ångrar köpet kan du bara få en del eller inget av köpesumman retur, beroende på varans värde vid tidpunkten för mottagandet av returen. För att få återbetalt hela summan ska du alltså prova varan utan att faktiskt använda den.

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis återbetalt summan som du betalade vid köpet. Vid en värdenedskrivning som du är ansvarig för drar vi av motsvarande belopp. Om du använder dig av ångerrätten återbetalar vi alla betalningar som vi erhållit från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive ytterligare kostnader som uppstår till följd av att du väljer en leverans som inte är den billigaste standardleveransmetoden som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och senast 30 dagar efter tidpunkten då du informerade oss om ditt beslut att ångra köpet. Återbetalning sker med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har avtalat annat. Vi kan tillbakahålla beloppet tills vi har mottagit returvaran, såvida du inte innan dess har dokumenterat din returleverans.

KLAGOMÅL – ÖVERSIKT OCH LÄNKAR


Om du vill klaga på en vara som du har köpt i vår onlinebutik kan du skicka ett klagomål till: Allmänna reklamationsnämnden (ARN), Box 174, SE-101 23 Stockholm. Länk: www.arn.se

Du kan även få råd via Hallå Konsument, som är en upplysningstjänst som samordnas av Konsumentverket: Länk: www.hallakonsument.se

Om du är en konsument med hemvist i ett annat EU-land kan du skicka ditt klagomål till EU-kommissionens plattform för online-klagomål. Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Om du skickar ett klagomål dit ska du ange vår e-postadress: [email protected]

Google ratings 4.5
Copyright © 2015-2021 Barlife APS
Dankort VISA MasterCard JCB MobilePay Maestro American Express Viabill Klarna